Nu är Juristprogrammet i uppsala sökt till våren

Idag klockan 13.00 startade sökningen till Universitet och högskolorna för våren 2012. Så det första jag gjorde när jag kom hem från min 11 timmars arbetsdag var att logga in på antagningen och söka min kära juristlinjen som jag verkligen vill komma in på! Första handsvalet är såklart Uppsala på grund utav studentlivet och att det är nära hemma... :P Har ju liksom provat på att bo långt bort nu i mer än ett år så det räcker så!



Idag när vi var klara med stängningen som tog en timme mer än vad det brukar, (eftersom vi var extra noga) kom ägaren, butikschefen och en till snubbe som skulle kontrollera städningen (?) De tog en vit ren och blöt trasa som de drog på golvet. Den här trasan blev såklart lite färgad vilket gjorde att de sa att det inte var bra städat. Vi hade vid den här tidpunkten allihoppa jobbat i cirka tio och en halv timme och städat golvet med moppar,skrubben och meddel i många timmar (kanske 15 gånger senste timmen) Men det kändes bara sjukt flummigt... Herregud... Sista arbetsdagen imorgon iallafall!

/Ellinor

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller tummarna att du kommer in på juristprogrammet här i Uppsala! Har själv avverkat lite drygt halva sträckan till min juristexamen. Kan bara säga att du valt helt rätt som prioriterat Uppsala. Studentlivet är fantastiskt, studierna är roliga och bygger till lika stora delar på självständiga studier som gruppstudier. Ett tips är att köra hårt från första början :) Lycka till!

2011-12-12 @ 18:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0