Härliga dagar!!

Man kan nästan säga att sommaren kommit till Oslo fast det bara är mai! Det har varit galet varma och sköna dagar i flera veckor nu! Jag älskar att dagarna blir längre och att alla mäniskor kommer fram! Allt blir så mycket mysigare när värmen kommer. Spontana grillkvällar, häng i parker, promenader, utgångar. Om försommaren är så här så kommer sommaren bli grym!

Den senaste månaden har varit riktigt kul med besök i Sverige, Sensation White i Telenor arena i Oslo, Valborg i Uppsala och en massa annat kul!

Förra helgen va skitkul då en av våra kompisar jobbar på badhus. Så han fixade så jag, Jenny och knut fick komma dit efter stängning och ha hela stället för oss själva. Med pool, bubbelpool och trampoliner! Det var så sjukt länge sen jag stod på en trampolin nu men jag vågade mig i alla fall på en volt från ettan, dyk från trean och hopp från feman. Kände mig egentligen sjukt mesig eftersom jag kunde göra dubbel från trean förut och dyka från femman var ingeting. Men men tiden förändras hehe.

Det har blivit utgång varje helg i en väldig massa helger nu, så den här helgen så såg vi till att hitta på lite annat. I fredags gick vi på utomhusbio i Grünerløkka med lite kompisar och igår så gick jag och Gunn upp tidigt för att få de de bästa soltimmarna i en park. Efter det blev det lite väl mycket spontanshopping innan vi mötte upp en kompis och gick på restaurant. Vi har ju knappt ätit ute här i Oslo efterom vi inte velat lägga pengar på mat. Men eftersom vi inte gick ut så tyckte vi att det var värt att spendera lite pengar på en mysig kväll. Det är en jätte härlig uteservering mitt i solen. Tyvärr blev det molningt ganska snart efter vi kommit så när maten var uppäten så gick vi in och satte oss för att tina upp. Då började det ösregna så vi satt kvarn nästan till stället stängde men vi fick tillslut ge upp och knata hem under ett paraply.


Grillning för några veckor sen
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0