Uppdrag Granskning - Oslo

Vi satt och tittade på Uppdrag Granskning igår på svtplay, men herregud vilken chock vi fick! Om ni inte sett det programmet så rekomenderar jag att ni tittar på det, det var ganska roligt!

Men vilka människor det finns, att bo kvar i en liten lägenhet med 15 andra där det finns kackerlackor i 10 månader?! :O Så svårt är det inte att hitta en "bra" lägenhet (där det i alla fall inte finns kackerlackor?!) Och vissa av de där människorna som sa nej jag har inget jobb jag går till ett bemanningsföretag som heter Adecco och sitter där och väntar på morgonen och sen får jag inget jobb och då går jag hem. Men Man kanske ska anstränga sig lite? Visst vi gick också till ALLA bemanningsföretag ibörjan men sen får man ju söka lite själva också! Och inte vara så kräsen... Johanna är inne på sin tredje anställning nu - som hon har fixat själv och jag har varit arbetslös i max tre dagar (båda gångerna) - för att man har sökt jobb som en idiot och gått in för det till 100 procent!

De måste ju bara vara dumma?!


/Ellinor

Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag har inte sett programmet, men jag håller med. Man måste anstränga sig för att få ett jobb och man måste vara beredd att ta skitjobb i början. Man ska inte tro att man kan få ett toppjobb direkt utan att anstränga sig. Ni har helt rätt inställning, jag är stolt över er, tjejer :)

2011-02-13 @ 10:17:01
Postat av: Elli

Håller med!

Tack :)

2011-02-14 @ 02:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0