Sjukt nyttig och hälsosam

Nu har jag blivit ett sånt där hälsofreak som gör allt som är bra för min kropp. Har bara ätit nyttiga saker i sex dagar nu. Det började med en fasta där jag knappt fick äta någonting men det funkar ju inte om man har ett jobb där man måste ha energi så planeringen fick ändras. Nu är det frukt grönt och allt naturligt samt sushi och sallader men jag äter inte pasta eller potatis eller något slags socker i någon form. Och bara väldigt nyttigt mörkbrunt bröd. Och träna gör jag nästan varje dag (Ja olika muskler då såklart :P). Och sola solarium  - (JA det är nyttigt jag måste ha D Vitaminen, annars dör min hud!!!)

 

/Ellinor


Kommentarer
Postat av: Moa

Haha, får man d-vitamin av solarium?

2011-02-10 @ 19:39:07
Postat av: Elli

Ja klart haha :P

2011-02-10 @ 21:00:24
Postat av: Lisa

Att sola solarium för att förebygga brist på D-vitamin är ingen större idé. Vi behöver UVB-strålning för att bilda D-vitamin i huden och eftersom solarium har en mycket låg halt av UVB-strålning ger det knappast någon effekt. Däremot är solariestrålningen cancerframkallande så se upp!!

2011-02-11 @ 19:03:40
Postat av: Elli

Att jag solar solarium för att få D vitamin var lite halvt på skämt? Snälla ta vår blogg med en nypa salt?

2011-02-12 @ 03:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0