Juristprogrammet.

Åh jag vill så gärna komma in på juristprogrammet och har kollat upp lite om de nu... Jag skulle kommit in på både uppsala och Stockholms universitet nu till våren så jag har inte tappat hoppet. Men på Höst terminen 2010 skulle jag bara kommit in i Umeå och Örebro - känns kanske inte jättekul att flytta till ett sådant ställe?

Men de ska ju ändra reglerna så det blir svårare?! :( Så jag hoppas jag lyckas ta mig in ändå för de skulle väll vara hemsk att bosätta sig i Umeå för fyra och en halvt års tid? :S

Sen tänkte jag kombinera juristlinjen med en kurs i U landskunskap så man senare kan jobba med det man verkligen vill jobba med :D

Längtar väldigt mycket till att jag ska börja plugga nu, har fått lite hemlängtan för jag tror första gången sen jag flyttade hit.

Tror det beror på att hitils har jag bara kört på och nu har jag vaknat upp och insett att allt detta är på riktigt  - att vi bor i ett annat land å sånna saker och att det fooortfarande är vinter kallt och snö och det känns som om att tiden står stilla?!





/Ellinor

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej älskling, våren är ju på gång!

Här i Stockholm är det en strålande vinterdag med lite vårkänsla i luften! Och jag tror nog att det är bra att ha sett lite annat när man ska påbörja en lång utbildning. Jag tror ni har gjort helt rätt! Om du hade börjat plugga direkt hade du nog fått lite panik över att du bara pluggar...? Puss o ha de bra!

Håll ut, våren kommer!

2011-02-08 @ 14:29:01
Postat av: Moa

Jaa, kom hem och plugga! :D

2011-02-08 @ 16:32:21
Postat av: Elli

yee jag kommer snart så ;) :P

Men först ska det levas lite :D

Har blivit glad nu igen :P :D

2011-02-09 @ 02:12:55
Postat av: Anonym

Umeå ska vara en jättekul studentstad, du får åka dit och kolla in staden, Har flera kollegor som studerat där och de ångrar inte att de valde Umeå!



Lycka till!!

Passa på att leva livet..



Carina

2011-02-09 @ 07:56:28
Postat av: Elli

jaha det visste jag inte! :) Då får jag kolla upp det lite - trodde det var ute i ingenstans typ :P

2011-02-09 @ 09:48:27
Postat av: Susanna

Jag har också hört att Umeå är en kul studentstad, så bli inte ledsen om du bara kommer in där. Stockholm är inte så kul att plugga i om man redan bor där, så försök att flytta till någon annan stad om du kan, det blir mycket roligare. Jag håller tummarna för att du kommer in i någon trevlig stad, det är du värd :)

2011-02-13 @ 10:13:05
Postat av: Elli

Okej, jag ska hålla det i tankarna. Tack så mycket Susanna! :)

2011-02-14 @ 02:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0