Jag vill börja plugga nununu

Åhhh jag är så grymt taggad på att börja plugga!! Vill göra det nununu!!
Vill verkligen göra något vettigt med mitt liv och visa att jag som har möjligheten verkligen tar tag i mitt liv och gör något värdefullt av det! Orkar inte gå runt och dega på en massa jobb som jag vet att jag inte vill jobba på/med i framtiden!!



Har tittat på alla siffror som går att titta på och jag kom in på juristlinjen HT2010 på Stockholms universitet, men det var ju då jag flyttade till Oslo istället... Men det kanske var bra! Nu vet jag att jag hellre vill plugga i en studentstad och jag tror inte att jag visste hur mycket jag vill plugga juristprogrammet för ett år sedan!

Ska söka in till VT2012 nu eftersom vi ska ut på vår Asien resa om två månader!! (vilket också ska bli kul men väldigt läskigt på samma gång!)

Hoppas verkligen jag kommer in för jag viiiill verkligen gå där :D :D :D

/Ellinor

Kommentarer
Postat av: Sussie

Här är hela listan på framtida bristyrken:



· Arbetsterapeut

· Arkitekt

· Audionom

· Brandingenjör

· Cytodiagnostiker

· Gymnasielärare i yrkesämnen

· Högskoleingenjör

· Jägmästare

· Kiropraktor

· Lantmästare

· Logoped

· Läkare

· Lärare/Forskare vid universitet och högskolor

· Lärare i omvårdnad och omsorg

· Planeringsarkitekt

· Präst

· Psykolog

· Sjukgymnast

· Sjuksköterskeyrken

· Sjöbefäl

· Skogsmästare

· Systemvetare

· Tandhygienist

· Teckenspråkstolk



Källa: Rapporten Framtidsutsikter, Saco

2011-08-11 @ 23:46:01
Postat av: Susanna

Jag håller tummarna för att du kommer in på juristlinjen! Du skulle bli en väldigt bra advokat:) Året i Oslo har gett dig nyttiga erfarenheter och det kommer er resa också att göra. Jag hade också tänkt åka till Indien & Nepal i höst, men nu åker jag nog till Peru istället, jag har velat besöka Machu Picchu i många år så jag tänkte passa på nu när jag har möjlighet eftersom jag ska vara tjänstledig i höst. Indien får jag ta en annan gång, kanske redan nästa år? Susanna

2011-08-12 @ 20:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0