The Choklade lady

När jag stog och sålde krill förut så började en tant jag pichade på prata om choklad. Hon jobbade för MLM och sålde vitaminchoklad. De har tagit ut socker osv i chokladen och istället laggt i vitaminer, antioxidanter och omega3 omega 6 och omega 9. Du ska alltså istället för att ta en massa tabletter, ta tre chokladbitar om dagen. Dessa är även mättande så om du på eftermiddagen känner sötsuget komma och energin försvinna, så kan du då ta en sån här "nyttig" chokladbit istälellet för annat godis eller sötsaker. Eftersom det inte är socker i den så smakar den inte lika sött som vanlig choklad utan mer som mörk choklad. Jag tyckte den smakade helt okej och tar man den för vitaminer så skulle ja ju lätt kunna ta tre sånna om dagen!

Jag mötte upp choklad-tanten så gick vi till en restaurante. En fika trodde jag vi skulle ta men hon beställde in öl och middag. Inget jag tackar nej till! Hon var jättegullig och sa att jag som va ung skulle välja vad jag ville och att hon betalade. En härlig eftermiddagen på fredagen måste jag säga! En stor sallad med avocado, mango, scampi osv mums!

Grejen med MLM var att du var tvungen att typ "starta ett företag" och sen sälja produkten när du själv ville. Om du fick två till att börja sälja för MLM så hade du "nått budgeten" och behövde egentligen inte göra mer. Men poengen är ju att du ska få så många som möjligt att börja sälja det här plus att sälja det själv. En bra tanke och ett lätt sätt att starta eget företag. Men dock ingen jag känner för att göra första halvåret i norge. Kul men inte i tiden om man säger så (asså i min tid).

 


(Fick med mig en påse med smakprov)

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0