Om två dagar har vi bott i Oslo i en månad

Att flytta till Oslo var ett av de bästa besluten jag har gjort i mitt liv. Johanna och jag har båda två lärt oss sjukt mycket på den här månaden som har gått stört fort. Jag har hunnit med att arbeta på två jobb samtidigt som vi har byggt upp våra liv här och vårt hem. Som det ser ut nu kommer vi att stanna här i ungefär ett år, både för att vi trivs så hemskt bra och för att det kommer ta ett tag innan den här resan går plus.

Att flytta hemifrån har varit mycket enklare än vad jag trodde att det skulle vara. Det känns ungefär som att vara på semester hela tiden. Då menar jag inte för att det är så skönt att slippa sina föräldrar utan för att man får ta hand om sig själv. Tiden går väldigt fort här och jag har inte hunnit sakna mitt förra hem eller hemland alls.

Visst måste vi leva fattigt här och tänka på att inte spendera pengar alls, men att vi är två gör det hela till något roligt istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0