Min första dag på McDonalds

Jag stod påklädd i McDonaldsarbetskläder några minuter innan klockan tolv då min upplärning skulle börja. Det första jag förstodd var att alla som säger att det är stressigt att arbeta på McDonalds talar sanning. Snabbt skulle det gå när jag lärde mig steka åtta stycken Cheeseburgare på en och samma gång. Och jag klarade mig helskinnad från allt hamburgerstekande om man subtraherar några små brännsår på fingrarna. Att slå in burgarna i det där silkestunna vita pappret var mycket svårare än vad det ser ut. Mina Cheeseburgare såg alltid lite misshandlade ut när jag var klar med dem, men jag tror att de var goda ändå. Efter det var det dags att jag lärde mig kassan tyckte chefen. Mitt största problem den här dagen var inte alla sluddrande kunder som talade norska utan golvskurningen som skedde varje timme. Då hälldes det ut såpa över hela golvet och jag var den enda som inte hade skor som klarade av det, så jag kanade omkring över golvet och försökte att inte halka med en pomfritt i ena handen och en Cocacola i den andra. För att samanfatta dagen så var det kul att prova något nytt och skönt att äntligen ha ett jobb med timlön. Och jag tror med stor sannolikhet att arbetet blir mindre ansträngande när jag lär mig mer, vilket jag ser fram mot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0