Skiftleader träning

Idag stod det mitt namn (och biträdande butikschefens) på skiftleader platsen på dagens schema. Vilket innebar att jag fick lite uppläring på vad det innebär att vara skiftleader. Jag fick skicka folk på lunch pauser/raster och beordra människor vad de skulle göra (=hitta på arbetsuppgifter åt dem som tex tvätta golvet). Måste erkänna att det första jag gjorde som skiftleader var att skicka mig själv på lunch paus (haha). Detta kändes vääääldigt konstigt eftersom många av dem som jobbar där har jobbat flera månader (och i vissa fall år) längre än vad jag har jobbat där. Och i slutet av dagen fick jag nästan helt själv sitta och räkna dagskassan.

Men det var en väldigt rolig dag med många nya upplevelser!

Bilder från paradiset (Nkwichi lodge, Mocambique)





/ Ellinor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0