Ramlar glada gatan fram

Idag hade jag två intervjuer att springa på, en på Golden staff och en på Sectoralarm.
Golden staff visade sig vara ett bemanningsföretag, ett nytt sådant med mycket trevligt bemötande! Vi pratade lite, om jag ska vara ärlig så visste jag inte riktigt vad de höll på med till en början men de gick ju bra.

Sectoralarm var ett kun provisionsjobb, där man knackar dörr och säljer larm till folk. Tror dock inte det är något för mig.
Jag vet att man alltid ska kolla upp företagen innan för att visa intresse, jag brukar lyckas babbla mig ur sånna situationer och egentligen brukar jag såklart kolla upp vad det är jag går på interljuv på.
De senaste dagarna så har det ringt folk från säljsjobb som har hittat mig på tex finn.no och tillslut lyckas jag inte riktigt hålla isär alla och komma ihåg vilken som är vilken.
I morgon har jag lyckats boka in två intrvjuer på olika företag på samma tid... bra där. Jag har försökt ringa dem när jag upptäckte misstaget men då hade de stängt. Så det är bara att försöka lösa det hela i morgon...

Vi har gjort vårt styrkepass nu på kvällen så nu är det duchen som gäller! Känner inte riktigt för att kvällen ska ta slut, för jag vill inte att det ska bli morgon. Det blir så mycket krångel att fixa då.. plus att jag inte har någon referens från NSS som ett av företaget ville att jag skulle ha. Jag har inte kännt att jag kunnat fråga nån på NSS om det eftersom det känns som de kör, är man ute så är man ute. Tror inte de vill hjälpa mig till nått annat företag direkt :P

Nu måste vi tillbaka till vårat maraton...mycket att stå i!!
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0