Rädda barnen

Idag har jag varit på intervju hos rädda barnen. Om jag ska vara ärlig så var jag väldigt skeptisk innan jag gick dit. Det här jobbet är också ett "face to face" jobb där man pitchar kunder för att bli månadsgivare.
När man jobbar med face to face så gör man ju det för att tjäna pengar för det är ju ett slitjobb. Jag tyckte då det känndes konstigt att tjäna pengar på rädda barnen, de ska man ju ge pengar till.
Men det visade sig att det verkade ganska bra, de tvingar inga att stå längre än 19.00 och man är heller inte tvingad att  jobba lördagar. Det är frivilligt men gör man det så tjänar man ju mer pengar själv. Sen är det ju faktiskt en god gärning eftersom man då får fler att bli månadsgivare för barn som har det svårt.

Kanske är det värt att ge en chans?

(bild från i vintras när vi var volontärer till att sammla ihop pengar till rädda barnen)


(Bild från när vi var i Mocambique i våras med skolan, genom Kooperationen utan gränser)

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0