La donna dei tuffi

Jag skulle ju vara där och provjobba idag klockan 11 men jag va där kvart i eftersom bussarna gick så. I Norge verkar det dock vara fult att va förtidig så jag fick vänta ute till kl 11 då de öppnade.

Väl inne så visade de hur man gjorde alla sorters kaffe (vissa kan jag faktiskt nu!), vad de hade för rätter, fika mm. Det var ett väldigt trevligt fik med mycket trevlig personal. Alla utom en tjej som hette Joanna pratade engelska eftersom de inte kunde norska, så det var ganska roligt att få använda sig av sin engelska. De var jätte snälla mot mig och all mat var superfräch och allt fika var hembakat.
Jag trivdes superba där men de hade varit tre andra tjejer där och provjobbat och det skulle även komma en i morgon. Alltså har jag väll inte så stor chans att få jobbet ifall någon av de andra har bättre erfarenhet, men jag hoppas! Ett minus för mig är ju att jag aldrig träffat chefen. Han var fast i trafik när jag skulle ha min intervju och idag var han inte där. Så jag har ju inte fått någon chans att visa honom vad jag är för slags person liksom.
Men men jobb eller inte så var det en jätte rolig dag och jag fick även äta lunch där innan jag slutade.

Även om jag inte får jobbet så kommer jag lätt åka dit i sommar och fika. Det låg precis vid vattnet och de hade uteservering på sommaren så man satt på en stor brygga och fikade!



/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0