Jag mår illa!

För en gångs skull kände jag att jag skulle gå in på Dagens nyheters hemsida och bli lite allmänbildad. Men fy fan va mycket hemska saker som händer i Sverige, vi kanske ska börja med att Sverige demokraterna är med i riksdagen...? Jag menar hur i helvete kunde det ske? Vad tänker människor med? Eller tänker de inte alls? Eller finns det så blåsta människor i sverige som hel hjärtat går och röstar på Sverige demokraterna? Jag menar har ni inte hört uttalanden som de har gjort? De är ju total korkade. Och alla är "föredetta" (som de uttrycker det) nazister. Finns inte så mycket mer att säga om dem.

Och Lasermannen vill ha ett tidsbestämt straff. Likamed att han förmodligen (om det går igenom) komemr få komma ut i samhället igen. Men neeeej snälla Sverige! Det är väll självklart att ni inte ska göra det. Vad spelar det för roll om han har skött sig bra i fängelset med mera när han begick bankrån, dödade en person samt skadade tio andra. Och inte på vilket sätt som helst, utan han sköt dem i ryggen.

Plus på det här så har det tydligen kommit en "Andra lasermannen" som går runt och skjuter folk i ryggen. Vad i helvete?! Så jävla äckligt att jag inte har ord för det.

Ett barn som blev utsatt för mobbing i skolan, försökte hänga sig själv med sin jumpa påse. Ett BARN som försökte ta livet av sig? I skolan? på grund (förmodligen) av andra elever som var elaka mot honom? Vart i helvete är lärarna eller rektorn? 

Nu är jag deprimerad.... Jag har väll levt för mycket i min skyddade egna värld där aldrig något hemskt händer...

Antingen så går det utför i Sverige eller så har media blivit proffs på att hänga ut allt som är dåligt och hemskt i Sverige så att det seriöst framstår som ett dåligt land för folk som inte bor där (typ jag).


Några bilder från vår gata en regning dag

/ Ellinor


Kommentarer
Postat av: Susanna

Visst är det hemskt! Och då nämnde du ändå inte den stackars killen i Södertälje som hängde sig framför webbkameran härom veckan... Vi lärare gör vad vi kan, men vi ser inte allt och vi kan inte göra allt! Senast igår satt en av våra lärare i samtal 2 1/2 timme med en elev som hade självmordstankar! Fast det är ju egentligen inte vårt jobb, vi är inte experter på sånt och kan faktiskt förvärra det hela istället. - Men man får inte gräva ner sig i allt negativt utan fokusera på det som är positivt. Som t.ex. min härliga matte-grupp i årskurs 2!!!

2010-10-23 @ 11:03:17
Postat av: Moa

Vilken fin gata!! Ska bli kul att komma diit! :D <3

2010-10-23 @ 18:32:17
Postat av: Ellinor

Ja, vi missar ju så mycket när man bor här och är så inne i sitt eget liv och glömmer läsa nyheterna.

Ja det låter exakt som det kajsa sa till mig i Mocambique... att man verkligen ska fokusera på det som är bra och inte allt som inte går så bra.

Ja jag fokuserar på jobbet nu eftersom det går väldigt bra! Och dagarna går så fort att det är läskigt!



Ja verkligen läskigt med elever som mår så dåligt... Väldigt svårt hur man ska hantera det..

2010-10-23 @ 22:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0