Hemlämgtan

För första gången vi kom hit så har jag faktiskt hemlängtan idag.
Vi har det jätte bra här och jag vill väll egentligen inte åka hem.. Men det känns så tungt att inte ha någon vardag. Ingen stanns man ska till och inget naturligt ställe att träffa folk.
Ellinor jobbar helatiden och jag klättrar ju på väggarna när jag inte har något att göra, jag är inte gjord för att vara arbetslös.

Jag saknar att ha en vardag. Att ha ett mål med dagen. Att kunna ringa vänner när man har tråkigt. Att kunna mötas upp på en spontan promenad eller myskväll. Att ha en skit kul förfest och utekväll. Att kunna ta en fika. Att komma hem till god hemlagad mat. Alla härliga människor.

Fick jag ta mig tillbaka till en dag just nu, så vore det studenten.

En dag full med vänner, familj och glädje!


Kommentarer
Postat av: sanna (kf)

åååå ni är så väldans häftiga som åkt! Är verkligen imponerad av er, så coolt! Hoppas ni har det mega bra och att ni finner några trevlija norrmän att hänga med. Vi kanske ses när ni kommer hem, ta en öl?

Puussssss och kram :) (saknar ni kf? haha)

2010-10-13 @ 22:48:22
URL: http://tunnatyger.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jadå vi trivs jätte bra här!! Det är roligt med en ny stad och man bli så glad av hur alla pratar när de pratar norska haha. Ett jobb till mig bara så vore det toppen!!

Vi planerar ju att komma hem och fira jul, så då vore väldigt kul att träffas och ta en öl!(Eller utgång).



Nja saknar verkligen inte att plugga men det var ju väldigt roligt att få träffa kompisar varje dag. Lite WKB mat skulle sitta fint ibland! :)

2010-10-14 @ 12:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0