En 24 timmars dag- Torsdag

Dagen började klockan 7 då jag gick upp för att vara på jobbet vid 9. Väldigt mysig morgon då jag stog och blåste ballonger i en timme eftersom galleian hade en tre dagars shopping kampanj då alla butiker har bra priser och har temat grönt och svart. Så jag och Carolina min chef pyntade butiken och fixade. Dagarna går alltid väldigt snabbt eftersom allt är väldigt roligt!

Vid tre när jag slutade så åkte jag hem för att hämta min väska, innan jag satte mig på bussen mot Göteborg där jag skulle byta till Södertälje.
Bussen gick vid 17 och tanken var att jag skulle vara i södertälje vid halv tolv. Icke! Det blev snöoväder och bussens vindrutetorkare gick sönder så vi fick stanna för att laga dem. Det visade sig dock att de inte gick att laga så en halvtimme sena åkte vi vidare med våra trasiga vindrutetorkare. Tack vare vårt onödiga halvtimmes stopp så missade jag mitt tåg med 8 minuter, 8 minutier!! Hade känts bättre om det varit typ en timme om jag nu skulle missa skiten.
Vilsen i Göteborg och med inga fler tåg den kvällen så säger mina föräldrar att jag borde leta hotell. Jag lyckas dock hitta en buss till Jönköping där jag sen kan byta mot Södertälje.

Så istället för att vara hemma halv tolv så var det då jag hoppade på bussen från Götet. Vid 2 på natten så fick jag sen byta buss och jag var i Södertälje klockan 6.
Min mor skulle då hämta mig men vi hade inga sommardäck så vår bil fastnade i en kurva. Vi fick ringa morfar som kom med sand så vi kunde parkera bilen innan han skjussade hem oss.

Väl hemma vid 7 så hade pappa gjort en jätte frukost, jag som då dygnat gick då och la mig.

Jag vaknade igen idag halv tre och har änn så länge inte gjort så mycket..
Mamma hade varit hemma med lasagne när jag vaknade så jag fick en mycket god lunch!!
Man uppskattar så saker så himmla mycket nu! Att få lasagne, grönsaker och frukt bara serveratt hemma kändes som enorm lyx. Att sen kunna gå runt i huset i bara nattline utan att frysa var också en upplevelse!!

Nu ska jag ta mig en fika med min kära mor som precis kommit hem från jobbet!!!

Hoppas du har det bra i Norge Gunn!!! <3 Njut av hösten haha!

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Åh va härligt med lasagne!!! :(



2010-10-22 @ 18:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0