Soffa

I morse gick jag upp i ottan, det gjorde jag inte alls men det kändes så eftersom det fortfarande var mörkt ute. Gunn låg och sov som en stock när jag gick till jobbet. Dagen gick jättefort i alla fall, roligt på jobbet! Det va dock lite läskigt för en gammal tant höll på att svimma i butiken mitt på dagen, så jag fick springa efter vatten och en stol. Hon klarade sig som tur var bra!

Efter jobbet åkte jag direkt och mötte upp Emma. Vi tog bilen till Ikea, ganska läskigt då rutorna var igenimmade och vi inte helt visste vägen. Det gick trots allt bra och vi lever! På ikea så fikade vi med äppelkaka och mjukglass sen så hjälpte hon mig att köpa en soffa.
Det är ju så tråkigt att vi inte kunnat hänga i vårt fina vardagsrum förut förutom på köksstolarna. Nu så har vi en klippan- soffa här som man kan hänga i! Blir mysigt till jul!

Måste berätta att vi slet som djur för att få upp soffan till lägenheten! Ni som varit här vet att den trappen inte är att leka med! Vi ringde Gunn men hon var och bowlade så vi fick kämpa på själva. TACK TACK TACK säger jag till Emma! En riktigt snäll och go tjej!!


/Johanna

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hjälp va jobbigt det måste varit att få upp en soffa där! Jag vet ju hur jobbigt det var att få upp en resväska!

Skönt att ni kan mysa i en soffa nu då! Ha det bra!

2010-12-03 @ 10:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0