Lite trött...

Nu är jag lite trött. Trött på omgivningen, på allt jobb och på de mesta här. Jag träffar knappt några människor alls, förutom de jag jobbar med. Jag har inte sett Johanna (förutom sovandes) på fyra dagar. Jag jobbar sex dagar i veckan oftast nio timmar per dag utan pause, ibland tolv timmar utan pause. Det enda jag gör när jag är ledig är att sova och äta. Detta fungerar inte i längden. Men jag har pratat med min chef som har lovat att jag ska få två ledig dagar i veckan vilket jag tycker är en extrem lyx!

Jag lägger in en bild från Magaluf, Mallorca. Ön som man ser längst ute i havet simmade jag och Jojjo, på våra luftmadrasser ut till en dag. Livs farligt på grund av att det var riktigt långt bort och det åkte stora motorbåtar fram och tillbaka. Men det var ett minne för livet som jag inte ångrar! På dena här stranden var vi många dagar och bättrede på brännan/brände sönder vår hud.

No regrets

/ Ellinor

Kommentarer
Postat av: Susanna

Ellinor, du måste ta det lugnt och inte jobba ihjäl dig!! Får man verkligen jobba så mycket som du? Inte enligt svensk lag, iallafall. Min son jobbar ju heltid på McDonalds i Farsta och han är alltid ledig 2 dagar i veckan och jobbar aldrig mer än 9 timmar per dag inklusive paus. Förresten kan du se honom på McDonalds svenska hemsida! Han var intervjuad i deras personaltidning förra hösten och det är därifrån bilden är hämtad. Se: http://www.mcdonalds.se/se/jobbet/soek_jobb.html . Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig & Johanna! Det är så kul att läsa er blogg och följa ert liv i Oslo. Hälsningar Susanna

2010-12-30 @ 11:27:49
Postat av: Susanne

Ja Ellan, när man jobbar så intensivt så kommer man nog till en punkt där det blir för mycket! Försök se till att du får riktiga raster. Och jättebra att du sagt till att du vill vara ledig två dar i veckan! Det behöver du ju. Du kanske har bättre förhandlingsläge nu...

2011-01-01 @ 13:54:45
Postat av: Ellinor

Tack så mycket! Ja jag ska verkligen ta tag i det här och säga nej när de frågar om jag vill jobba mer... Nej just nu känns det inte som om jag har bra förhandlingsläge alls...



Va kul att han också jobbar på Mc Donalds! :)Jag tror inte man får jobba så mycket...

Gott nytt år! :))

2011-01-02 @ 17:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0